luni, 30 iunie 2008

Da, m-am hotarit sa-mi trec gindurile, ideile si experientele mele pe acest blog. Si am stat mult sa ma gindesc cu ce sa incep.Din discutiile cu un prieten bun pe care l-am avut invitat la sfirsitul saptaminii la masa am hotarit sa scriu reteta de dovlecei umpluti cu urda, meniu cu care l-am impresionat foarte placut. E vara si de cite ori intri in bucatarie te gindesti cu groaza ce sa mai gatesti!!!! E un fel de mincare usor de facut si foarte gustos.
Iata cum se face:
Alegi 4-5 dovlecei mici;
Urda cam 150g - asta depinde de marimea dovleceilor;
Ceapa- 2 cepe potrivite; daca e ceapa verde poti folosi si coditele
Marar si patrunjel - legaturi generoase
Sare, piper
Lapte
Smintina
3 oua
Razi dovleceii de coaja dupa care cu o lingurita le scoti miezul.Sa stii ca miezul este bun sa-l folosesti la o ciorba. Separat amesteci urda cu ceapa taiata marunt(ca pt ciorba) cu verdeata taiata marunt si cu ouale batute ca pentru omleta.Pui si sarea si piperul dupa gust. Cam o lingurita de sare cred ca e suficient. Cu aceasta compozitie umpli dovleceii usor lasind compozitia sa intre "in voie" in dovlecel. Nu trebuie sa-i umpli foarte tare sa nu crape. Pui dovleceii umpluti intr-o oala si ii acoperi cu lapte. O jumatate de litru de lapte e suficient. Pui oala acoperita cu un capac potrivit pe foc mic si o lasi sa fiarba cam 45 minute. Adaugi apoi 100g de smintina si poti sa dai oala la cuptor nu mai mult de 10 min Se servesc calzi. Daca mai ramin pentru a doua zi se pot incalzi foarte usor pe aragaz, in oala acoperita.
Daca te hotarasti sa gatesti acest fel de mincare si daca ti-a placut te rog comenteaza articolul. Daca mai vrei si alte retete o sa mai revin si cu altele.iti urez pofta buna si voi reveni si cu alte idei.

Niciun comentariu: